Obchodní podmínky
I. Základní ustanovení
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“)
IČ: 19235518
DIČ: CZ9755283494
Sídlo: Na Hamrech 1485, PSČ 547 01
Email: info@martinafashion.cz
Telefon: +420 731 307 891
www.martinafashion.cz
Jsme plátci DPH
(dále jen „prodávající“)
Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu (a případně darovací smlouvu) mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen: „kupující“) prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupné na internetové adrese www.martinafashion.cz (dále je „internetový obchod“).
Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.
II. Informace o zboží a cenách
Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností jsou uvedeny u jednotlivého zboží v katalogu internetového obchodu. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty, všech souvisejících poplatků a nákladů za vrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být vráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje sjednání kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.
Veškerá prezentace zboží umístěná v katalogu internetového obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.
V internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené v internetovém obchodě platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České a Slovenské republiky.
Případné slevy z kupní ceny zboží nelze navzájem kombinovat, nedohodne-li se prodávající s kupujícím jinak.
III. Objednávka a uzavření kupní smlouvy
Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory), hradí kupující sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby.
Kupující provádí objednávku zboží těmito způsoby:
- prostřednictvím svého zákaznického účtu, provedl-li předchozí registraci v internetovém obchodě,
- vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.
Při zadávání objednávky si kupující vybere zboží, počet kusů zboží, způsob platby a doručení.
Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko pro odeslání objednávky. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího o tom, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami.
Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení objednávky na emailovou adresu, kterou kupující při objednání zadal. Toto potvrzení se považuje se za uzavření smlouvy. Kupní smlouva je uzavřena potvrzením objednávky prodávajícím na emailovou adresu kupujícího.
V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku či jej kontaktuje telefonicky. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na jeho emailovou adresu uvedenu v těchto obchodních podmínkách.
Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může zrušit objednávku, dokud není kupujícímu doručeno oznámení o přijetí objednávky prodávajícím. Kupující může zrušit objednávku telefonicky na telefonní číslo nebo email prodávajícího uvedený v těchto obchodních podmínkách.
V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě, nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu. Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí kupujícím na emailovou adresu prodávajícího.
V případě jakéhokoli dotazu nás kontaktujte na e-mail info@martinafashion.cz
IV. Zákaznický účet
Na základě registrace kupujícího provedené v internetovém obchodě může kupující přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze svého zákaznického účtu může kupující provádět objednávání zboží. Kupující může objednávat zboží také bez registrace.
Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost, ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami.
Kupující není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám.
Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, když kupující svůj uživatelský účet déle nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy nebo těchto obchodních podmínek.
Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
V. Platební podmínky a dodání zboží
Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit následujícími způsoby:
- převodem na účet ,
- online kartou (Apple Pay, Google Pay),
- dobírkou,
- v hotovosti při předání zboží.
Číslo účtu prodávajícího: 322349985/0300 vedený u ČSOB.
Společně s kupní cenou je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li dále uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
Pokud zvolíte platbu bankovním převodem, platba musí být na náš účet připsána nejpozději do 3 pracovních dnů.
V případě platby prostřednictvím platební brány postupuje kupující podle pokynů příslušného poskytovatele elektronických plateb.
Pokud platbu za objednávku neprovedete do stanovené lhůty a nebudeme informováni o důvodu, Vaše objednávka bude automaticky stornována a zboží bude uvolněno k dalšímu prodeji. Pokud zboží nebude skladem, neprodleně Vás kontaktujeme (e-mailem nebo telefonicky). V případě, že Vás nebude možné kontaktovat, vyhrazujeme si právo objednávku zrušit.
Pokud jste zvolili platbu dobírkou, upozorňujeme, že v případě nepřevzetí zásilky si nárokujeme požadovat úhradu vzniklých nákladů na dopravu a balné.
Doba odeslání zboží závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu platby a dopravy.
Zboží, které je skladem, obvykle předáváme dopravci do 5 až 10 pracovních dnů od připsání platby na náš účet. V případě dobírky se lhůta počítá od potvrzení objednávky.
Zboží je kupujícímu dodáno:
- na adresu určenou kupujícím objednávce,
- prostřednictvím výdejny zásilek na adresu výdejny, kterou kupující určil.
Volba způsobu dodání se provádí během objednávání zboží.
Způsoby dopravy a jejich ceny:
- Zásilkovna: Balíček si můžete vyzvednout na Vámi vybraném výdejním místě Zásilkovny nebo v zboxu. Cena: 95 Kč
- Zásilkovna Domů: Balíček bude doručen na adresu, kterou uvedete při objednávce. Cena: 120 Kč
- PPL: Možnost doručení na výdejní místa nebo přímo na adresu. Cena: 149 Kč
- Osobní odběr (Náchod): Možnost osobního odběru v Náchodě, podmínky předání (místo a čas) dohodneme telefonicky nebo písemně. Cena: zdarma
Náklady na dodání zboží v závislosti na způsobu odeslání a převzetí zboží jsou uvedeny v objednávce kupujícího a v potvrzení objednávky prodávajícím. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online, v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží, včetně nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží. Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kupní smlouvou tak neučinil.
VI. Odstoupení od smlouvy
Kupující, který uzavřel kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, má právo od kupní smlouvy odstoupit.
Lhůta pro odstoupení od smlouvy činí 14 dnů ode dne převzetí zboží.
Kupující nemůže mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy:
- poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
- o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu,
- v dalších případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku.
Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy musí kupující odeslat prohlášení o odstoupení ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy.
Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bezodkladně, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, kupní cenu za zboží, které od něho přijal, a to stejným způsobem.
Formulář pro ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY – kliknutím sem otevřete formulář
VII. Reklamační řád a záruka / práva z vadného plnění
Poškození zboží při přepravě
Prodávající nenese odpovědnost za poškození zboží vzniklé během přepravy. Při přebírání zásilky je důležité pečlivě zkontrolovat stav přepravního obalu. Pokud zjistíte jakékoli poškození, okamžitě to nahlaste přepravci a vyžádejte si reklamační protokol. Poškozenou zásilku není kupující povinen převzít. Tento důvod musí být zaznamenán v reklamačním protokolu.
Kontrola zboží a reklamace
Veškeré produkty v našem internetovém obchodě jsou pečlivě kontrolovány. V případě reklamace na zakoupené zboží ji vyřídíme individuálně v souladu s platnými právními předpisy. Na všechny produkty poskytujeme záruku 24 měsíců od převzetí zboží spotřebitelem. Záruka se vztahuje pouze na výrobní vady. Reklamační postup platí pro vady, které se projevily v záruční době nebo pokud došlo k porušení kupní smlouvy. V případě oprávněné reklamace má kupující nárok na náhradu poštovného v odpovídající výši. Neoprávněná reklamace nevede k náhradě nákladů spojených s jejím vyřizováním.
Kontrola zboží po převzetí
Kupující by měl zkontrolovat zboží ihned po převzetí zásilky. Reklamace, pokud se nejedná o výrobní vadu, podané po uplynutí této doby, nebudou akceptovány.
Vady, na které se záruka nevztahuje
Záruka se nevztahuje na:
- vady způsobené běžným používáním, změnou nebo opotřebením materiálu vzhledem k délce a četnosti nošení,
- mechanická poškození vzniklá nesprávným používáním,
- poškození způsobená nesprávným skladováním,
- vady vzniklé nesprávnou údržbou a čištěním. Záruka se nevztahuje na zboží, u kterého uplynula záruční doba ke dni podání reklamace.
Postup reklamace
Informujte nás o reklamaci e-mailem nebo prostřednictvím reklamačního formuláře.
V případě reklamace zboží, prosím, vytiskněte formulář níže a zašlete jej spolu se zbožím pomocí našeho kódu Zásilkovny 90982295 . Tento způsob odeslání je pro vás zdarma.
Formulář pro REKLAMACI – kliknutím sem otevřete formulář
K reklamovanému zboží přiložte kopii dokladu o koupi a vyplněný reklamační formulář. Reklamaci vyřídíme v souladu s právními předpisy. Vaši reklamaci zpracujeme co nejrychleji, maximálně do 30 dnů od přijetí zboží. Pokud bude nutné delší lhůta, budeme vás o tom informovat. O vyřízení reklamace budete informováni e-mailem. V případě výměny zboží získá kupující novou záruku na 24 měsíců.
Práva kupujícího při uplatnění reklamace
V případě vady máte následující práva:
- Pro vady odstranitelné: právo na opravu, výměnu vadného zboží nebo přiměřenou slevu z ceny.
- Pro vadu neodstranitelnou: právo na výměnu zboží nebo odstoupení od smlouvy.
- Pro opakující se vady: právo na výměnu zboží nebo odstoupení od smlouvy.
- Pro neodstranitelné vady, pokud není požadována výměna: právo na přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupení od smlouvy.
Zánik obchodního vztahu
Prodávající si vyhrazuje právo ukončit obchodní vztah s kupujícím v případě opakovaných neoprávněných reklamací nebo spekulativních nákupů. Prodávající odpovídá za to, že prodávané zboží je při převzetí v souladu s kupní smlouvou. Pokud není věc při převzetí v souladu s kupní smlouvou, má kupující právo na opravu nebo výměnu zboží, případně na přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupení od smlouvy. To neplatí, pokud kupující věděl o rozporu při převzetí zboží nebo pokud rozpor způsobil sám.
Pro další podmínky se řídíme obecně závaznými právními předpisy.
Záruka za jakost a vady spotřebního zboží
Prodávající odpovídá za to, že zboží při převzetí kupujícím nemá vady. Pokud zboží vykazuje vadu v době převzetí, prodávající je povinen zajistit nápravu:
- Zboží musí mít vlastnosti, které si strany ujednaly, nebo pokud ujednání chybí, vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal.
- Zboží musí být vhodné pro účel, který prodávající uvádí, nebo pro účel, k němuž se běžně používá.
- Zboží musí odpovídat jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze.
Doba na uplatnění práv z vadného plnění
Kupující má právo uplatnit práva z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Doba pro uplatnění práv z vadného plnění neběží během doby, po kterou kupující nemůže zboží užívat kvůli vadě.
Záruční podmínky pro zboží prodávané za nižší cenu
Pokud bylo zboží prodáno za nižší cenu kvůli vadě, záruka se na tuto vadu nevztahuje. Taktéž se záruka nevztahuje na opotřebení způsobené běžným užíváním, u použitého zboží nebo na vady odpovídající míře používání nebo opotřebení.
Práva při opakovaných vadách a výměně
V případě výskytu opakovaných vad po opravě nebo více vad současně (např. tři a více vad současně) má kupující právo požadovat výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy.
VIII. Doručování
Smluvní strany si doručují veškerou písemnou korespondenci prostřednictvím elektronické pošty.
Kupující doručuje prodávajícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající doručuje kupujícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenou v jeho zákaznickém účtu nebo v objednávce.
IX. Osobní údaje
Všechny informace, které při naší spolupráci uvedete, jsou důvěrné a budeme s nimi tak zacházet. Pokud nám k tomu nedáte písemné svolení, údaje o vás nebudeme jiným způsobem než za účelem plnění ze smlouvy používat, vyjma emailové adresy, na kterou vám mohou být zasílána obchodní sdělení, neboť tento postup umožňuje zákon, pokud jej neodmítnete. Tato sdělení se mohou týkat pouze obdobného nebo souvisejícího zboží a lze je kdykoliv jednoduchým způsobem (zasláním dopisu, emailu nebo proklikem na odkaz v obchodním sdělení) odhlásit. Emailová adresa bude za tímto účelem uchovávána po dobu 3 let od uzavření poslední smlouvy mezi smluvními stranami.
Podrobnější informace o ochraně osobních údajů naleznete v Zásadách ochrany osobních údajů ZDE
X. Mimosoudní řešení sporů
K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
XI. Závěrečná ustanovení
Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu prodávajícího.
Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
Přílohou obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 01. 02. 2025.